دانلود فایل درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی پیدایش روستاها

مطالب دیگر:
📚جزوه شیمی سینتیک- اصول مهندسی پلیمریزاسیون📚جزوه کامپوزیت رشته مهندسی پلیمر📚جزوه طراحی الگوریتم مجموعه مهندسی کامپیوتر📚جزوه پایگاه داده 1 و 2 رشته کامپیوتر و نرم افزار📚جزوه مهندسی نرم افزار و مهندسی نرم افزار2📚جزوه پایگاه داده ها و پایگاه داده ها 2 رشته کامپیوتر و نرم افزار📚جزوه نظریه زبان ها و ماشین ها رشته مهندسی کامپیوتر📚جزوه مدار الكتريكي رشته مهندسی کامپیوتر📚جزوه ساختمان گسسته رشته مهندسی کامپیوتر📚پاورپوینت بررسی و ارزیابی انواع اشعه ها و نقش پرتوها و کاربرد آن ها📚جزوه ریاضیات مهندسی رشته مهندسی کامپیوتر📚جزوه دینامیک سیستم های قدرت رشته برق قدرت📚پاورپوینت تجزيه و تحليل خطر وكنترل نقاط بحراني دربرنامه HACCP در تهيه شيريني رولت📚پاورپوینت بررسي تاثيرات جانبي استفاده از PET به عنوان يك ماده بسته‌بندي در خصوصيات كيفي شير📚تحقیق توليد نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل با استفاده از روش متالوژي پودر براي كاربردهاي بيومديكال📚تحقیق جاده در ايران باستان📚پاورپوینت ساختار سازماني استانداري📚تحقیق جایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه‌ای📚تحقیق جايگاه ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران با نگرش بر نظام حكومتي ساير كشورها📚تحقیق وضعيت خودروسازان قبل و پس از عضويت در سازمان تجارت جهاني
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود فایل درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی پیدایش روستاها می باشد.
دانلود, درس پژوهی, ابتدایی, درس
جزییات بیشتر+دانلود

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی پیدایش روستاها

تعداد صفحات:24

فرمت فایل:ورد


چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .

درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد . اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد .

به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود