دانلود فایل درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی لوحه سوم

مطالب دیگر:
🔥بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و انگیزه پیشرفت🔥بررسی موسیقی درمانی و کاهش هورمون های استرس زا و تأثیر موسیقی بر کاهش افسردگی🔥بررسی مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با بهبود عملکرد فردی کارکنان رادیو🔥مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری همراه با مطالعه موردی شهر تهران🔥بررسی روانشناسی کودک و روانشناسی نقاشی کودکان و معماری اقامتگاه كودكان بي سرپرست🔥بررسی مدل جریان شبکه برای تکنولوژی گروه🔥بررسی ظرفیت ها و عوامل موثر در توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل🔥بررسی كتاب ساواك نوشتة كريستين دلانوا🔥پیشینه پژوهش و بررسی انواع مدل های تضمين امنيت معماري سرويس گرا و كنترل دسترسي و سياست ها🔥بررسی ارتباط میان روانشناسی افراد و موسیقی🔥بررسي كاربرد معماري مرجع در لايه برنامه هاي كاربردي براساس حرفه سازمان و ارائه مدلي براي معماري مر🔥بررسی سهام دربورس و فروش صنايع بزرگ و بانك و بيمه🔥بررسی بازیابی اطلاعات براي وب معنایی و استخراج اطلاعات مبتنی بر یک Crawler با استفاده از آنتالوژي🔥بررسی بازارهای موازی و حاشیه ارزی و یکسان سازی ارز در اقتصاد ایران🔥شناسايي آرم در سند هاي تصويري مبتني بر الگوريتم ژنتيك🔥پروژه درس انسان، طبیعت، معماری / بررسی معماری محیط و ارتباط آن با استرس و تاثیر معماری محیط بر استرس🔥پروسه ارزيابي يك الگوريتم ژنتيك براي بهبود شبكه پس انتشار خطا bpn🔥تحقیق در خصوص مالیات بر ارزش افزوده🔥بررسی فرآیند ارزيابي الگوريتم ژنتيك براي بهبود شبكه BPN🔥ررسی انواع نوسان هاي الكتريكي (فید بک مثبت، هارتلی، کلپیتس، راینارتز، کنترل شده کریستالی، پوش / پول)
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود فایل درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی لوحه سوم می باشد.
دانلود, درس پژوهی, ابتدایی, درس
جزییات بیشتر+دانلود

درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی لوحه سوم

تعداد صفحات:25

فرمت فایل:ورد


چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .

درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد . اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد .

به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود