دانلود فایل درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس سلام سلام

مطالب دیگر:
📖فایل فلش فارسی تبلت LENOVO A3300T📖نمونه پرسشنامه بررسی ارزیابی مالی طرح های نوسازی شهری📖نمونه پرسشنامه سازماندهی سیستم حمل و نقل موتور سیکلت📖دانلود تحقیق درباره امنیت در شبکه های بی سیم📖نمونه پرسشنامه بررسی راهکارهای توسعه توریسم📖نمونه پرسشنامه بررسی رضایتمندی از زندگی بعد از مهاجرت📖نمونه پرسشنامه بررسی روابط روزانه مادرشهر ها مراکز جمعیتی پیرامون📖نمونه پرسشنامه بررسی عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت جهانگردی📖دانلود پروژه ی انرژی هسته ای در قالب ورد و پی دی اف 80 صفحه و قابل ویرایش📖نمونه پرسشنامه بررسی مدل های یکپارچه شهری در تهیه طرح های توسعه شهری📖نمونه پرسشنامه بررسی مفهوم هویت جمعی و جایگاه هویت ملی در شهر📖نمونه پرسشنامه بررسی نقش اشتغال در کاهش مهاجرت های روستایی📖نمونه پرسشنامه بررسی نقش آموزش دهیاران در توسعه روستایی📖نمونه پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی در صنعت جهانگردی شهر مشهد📖نمونه پرسشنامه بررسی نقش مشارکت زنان در مقابله با بیابان زدایی📖نمونه پرسشنامه بررسی نیاز زنان روستایی در زمینه های حرفه ای و عوامل موثر بر ان📖نمونه پرسشنامه بررسی و تبیین موانع توسعه صنعت گردشگری📖نمونه پرسشنامه برنامه ریزی کاهش نارسایی های خدماتی شهرهای اطراف مادر شهرها📖نمونه پرسشنامه تاثیر ایجاد شهرک های صنعتی و نقش ان در تحول نواحی روستایی📖نمونه پرسشنامه تاثیر تبلیغات در جذب توریسم خارجی
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود فایل درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس سلام سلام می باشد.
دانلود, درس پژوهی, ابتدایی, درس
جزییات بیشتر+دانلود

درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس سلام سلام

تعداد صفحات:25

فرمت فایل:ورد


چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .

درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد . اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد .

به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود